CHƯƠNG TRÌNH ĐÀO TẠO LOGISTICS
AIR LOGISTICS OPERATIONS
DỊCH VỤ LOGISTICS HÀNG KHÔNG
Thời gian: 69 giờ học
Địa điểm: HCM
Thời gian: 69 giờ học
Địa điểm: HCM
Trong bối cảnh Việt Nam đang đón các làn sóng đầu tư từ các nền kinh tế lớn như Mỹ, Châu Âu, Nhật Bản, Hàn Quốc, sự dịch chuyển sản xuất từ Trung Quốc; Doanh nghiệp trong nước cũng đang tự chuyển mình gia nhập vào các chuỗi cung ứng toàn cầu; Cùng với sự bùng nổ của thương mại điện tử, nhu cầu dịch vụ hàng hóa hàng không tại Việt Nam vẫn liên tục tăng cao nay cả trong và sau đại dịch. Đặc biệt, dự án cảng hàng không Quốc tế Long Thành bắt đầu được triển khai xây dựng, chúng ta đang đứng trước cơ hội trở thành trung tâm vận chuyển hàng hóa bằng hàng không của khu vực.
Trong nhiều năm qua, dịch vụ Logistics hàng không luôn đóng vai trò quan trọng trong ngành dịch vụ Logistics tại Việt Nam. Nhân sự trong ngành ngoài yêu cầu về chuyên môn, kinh nghiệm thì để đáp ứng yêu cầu hiện nay còn phải đạt được các chứng nhận tiêu chuẩn quốc tế mà phổ biến nhất là của Hiệp hội Vận tải Hàng không Quốc tế (IATA).
Để đáp ứng nhu cầu nhân lực hiện tại và tương lai, với vai trò là một trong các Đối tác đào tạo toàn cầu của IATA, VILAS xây dựng và triển khai khóa học Dịch vụ Logistics Hàng không với mong muốn cung cấp cho học viên những kiến thức và kỹ năng làm việc phù hợp theo đúng tiêu chuẩn quốc tế, qua đó góp phần gia tăng nguồn nhân lực chất lượng cao cho ngành Logistics và Chuỗi cung ứng Hàng không Việt Nam.
• MỤC TIÊU ĐÀO TẠO
• MỤC TIÊU ĐÀO TẠO
Học viên sẽ có được các kỹ năng và kiến thức sau:
Hiểu được cách vận hành và khai thác dịch vụ Logistics hàng không đối với các hãng hàng không, cảng hàng không và công ty dịch vụ Logistics;
Nhận thức được tầm quan trọng của vận tải hàng không trong Thương mại Quốc tế; xác định các loại hàng hóa vận chuyển; đặc tính và cách sắp xếp các chuyến hàng trong vận tải hàng không theo quy định của Hiệp hội Vận tải Hàng không quốc tế IATA; Nâng cao nhận thức về An ninh an toàn trong lĩnh vực dịch vụ Logistics hàng không;
Xác định được các loại hàng hóa nguy hiểm theo quy định của IATA và áp dụng đúng quy định của IATA về hàng hóa nguy hiểm trong vận tải hàng không;
Phát triển các kỹ năng dịch vụ khách hàng, xử lý chứng từ và đặc biệt là sales trong hoạt động Logistics hàng không.
• NỘI DUNG CHƯƠNG TRÌNH
CARGO INTRODUCTORY
- Industry Regulations
- The Air Cargo Agency
- World Geography
- Use of Guides
- Aircraft
- Handling Facilities
- Air Cargo Acceptance
- Cargo Booking Procedure
- Cargo Automation
- Air Cargo Freight and Charges
- The Airway Bill
DANGEROUS GOODS REGULATIONS
- Applicability
- Limitations
- Classification
- Identification
- Marking and Labelling
- Documentation
- Acceptance
- Dangerous Goods Emergency Response
PRACTICE PROFESSIONAL SKILLS ON AIR FREIGHT INDUSTRY
- Overview of Sales in Air Freight Industry
- Cargo Marketing
- Sales technique in Logistics Services – Market understanding
- Sales technique in Logistics Services – Customer understanding
• NỘI DUNG CHƯƠNG TRÌNH
CARGO INTRODUCTORY
- Industry Regulations
- The Air Cargo Agency
- World Geography
- Use of Guides
- Aircraft
- Handling Facilities
- Air Cargo Acceptance
- Cargo Booking Procedure
- Cargo Automation
- Air Cargo Freight and Charges
- The Airway Bill
- Industry Regulations
- The Air Cargo Agency
- World Geography
- Use of Guides
- Aircraft
- Handling Facilities
- Air Cargo Acceptance
- Cargo Booking Procedure
- Cargo Automation
- Air Cargo Freight and Charges
- The Airway Bill
DANGEROUS GOODS REGULATIONS
- Applicability
- Limitations
- Classification
- Identification
- Marking and Labelling
- Documentation
- Acceptance
- Dangerous Goods Emergency Response
CARGO SECURITY AND SAFETY
- Introduction to Security Management
- Introduction to Safety Management
- Safety and Security in Air Cargo Environment
- Introduction to Security Management
- Introduction to Safety Management
- Safety and Security in Air Cargo Environment
PRACTICE PROFESSIONAL SKILLS ON AIR FREIGHT INDUSTRY
- Overview of Sales in Air Freight Industry
- Cargo Marketing
- Sales technique in Logistics Services – Market understanding
- Sales technique in Logistics Services – Customer understanding
Chapter 1: Applicability
• General philosophy
• Definition
• Legal basis
• Shipper’s responsibility
• Operator’s responsibility
• Training requirements
• Dangerous goods security training
• Information to shippers
Chapter 2: Limitations
• General
• Acceptable dangerous goods
• Forbidden dangerous goods
• Recognition of hidden dangerous goods
• Dangerous goods carried by passengers and crew
• Transport of dangerous goods by post
• Dangerous goods in operator’s property
• Dangerous goods in operator’s property
• Radioactive material-excepted packages
• State and operator variations
Chapter 3: Classification
• Definition
• Review
Chapter 4: Identification
• General
• List of dangerous goods
• Breakdown of the list of dangerous goods (DGR 4.2)
Chapter 5: Marking and Labelling
• General
• Marking
• Labelling
• Identification of unit load devices (ULD) containing dangerous goods
Chapter 6: Documentation
• Introduction
• The shipper’s declaration for dangerous goods (DGD)
• Air waybill (AWB)
Chapter 7: Acceptance
• Operator / Cargo agent’s responsibility
• Acceptance checklists
• Acceptance of unit load devices (ULD) containing dangerous goods
• Acceptance of dangerous goods in consolidations
Chapter 8: Dangerous Goods Emergency Response
• Introduction
• Procedures for ground staff
• Contaminated cargo or baggage handling
• Incidents and accidents
• Dangerous goods emergency response chart (ground incidents)
Chapter 1: Introduction to Safety Management
• Concept of Safety
• Hazard, Consequence, Risk
• Safety Management
Chapter 2: Introduction to Security Management
• Threats to Aviation
• Security measures for passengers and their baggage
• Security measures for cargo, mail and catering
• Response to bomb threats
• Security management system
Chapter 3: Safety and Security in Air Cargo Environment
• Air Cargo Flow and Responsibilities
• Security Awareness in the Airport
• Environment
Chapter 1: Overview of Sales in Air Freight Industry
• Vietnam Air Freight Industry
• Airport Connections
• Classifications
• Sales network
Chapter 2: Cargo Marketing
• Definition of marketing
• Function of marketing/ marketers in Logistics activity
• Marketing mix in Logistics marketing
• Marketing 4.0 in Logistics marketing•
Chapter 3: Sales technique in Logistics Services – Market understanding
• Four major industry archetypes
• Sales forwarder organization
• Sales focus – Segmentation
• Sales focus – Targeting and Positioning
Chapter 4: Sales technique in Logistics Services – Customer understanding
• Classifying customers
• Negotiation skills
• Close the deal
• Dealing with complaints
• Documents handling
• GIẢNG VIÊN & TRỢ GIẢNG
GIẢNG VIÊN
Mr. Nguyen Ngoc Nhien
19 years of experience
– Deputy Managing Director, Vector Aviation
– Former Cargo Manager, China Souther Airlines (VN GSSA)
– Former Cargo Manager, Malaysia Airlines (VN GSSA)
Mr. Huynh Minh Phat
16 years of experience
– Leader of Domestic Cargo (Sales & Services), Vietnam Airlines
– Instructor, International Air Transport Association (IATA)
– Former Leader of Air Cargo Supervisor, Vietnam Airlines
Mr. Nguyen Tien Khanh
13 years of experience
– Cargo Sales Manager, Trans World Aviation Joint Stock Company
– Business Development
Director and Airfreight Dept Manager, Far East Aviation JSC and VLI., Corp
Mr. Nguyen Ngoc Nhien
19 years of experience
Mr. Huynh Minh Phat
16 years of experience
Mr. Nguyen Tien Khanh
13 years of experience
– Deputy Managing Director, Vector Aviation
– Former Cargo Manager, China Souther Airlines (VN GSSA)
– Former Cargo Manager, Malaysia Airlines (VN GSSA)
– Leader of Domestic Cargo (Sales & Services), Vietnam Airlines
– Instructor, International Air Transport Association (IATA)
– Former Leader of Air Cargo Supervisor, Vietnam Airlines
– Cargo Sales Manager, Trans World Aviation Joint Stock Company
– Business Development
Director and Airfreight Dept Manager, Far East Aviation JSC and VLI., Corp
TRỢ GIẢNG
Mr. Le Hong Minh
Overseas Sales Manager, GSA
Mr. Tran Bui Thien An
Sales Executive, Hoang Ha International Logistics JSC
Mr. Nguyen H. Phuong Nam
Customer Logistics Manager, FrieslandCampina
Mr. Nguyen Xuan Hieu
Regional Network Design & Planning, BOSCH
Ms. Do Thi Sang
DRP & MRP Planning Executive, Heineken
• THÔNG TIN CHƯƠNG TRÌNH
• THÔNG TIN CHƯƠNG TRÌNH
Thời gian học: Từ 18h00 – 21h00, thứ 2 – 4 – 6 hàng tuần
Chứng nhận:
– Chứng chỉ IATA Cargo Introductory được cấp bởi Hiệp hội Vận tải Hàng không Quốc tế – IATA, Canada Đây là một trong những chứng chỉ tiên quyết để doanh nghiệp Logistics đủ điều kiện để trở thành IATA Agent hoặc là đại lý Cargo cho các Hãng Hàng không.
– Chứng chỉ IATA Dangerous Goods Regulations Cat 4, 5, 7, 8 được cấp bởi VILAS, được Cục Hàng không Việt Nam chấp thuận.
– Chứng chỉ “Professional Certificate in Air Logistics Operations” được cấp bởi VILAS.
* Sau module Dịch vụ Logistics Hàng không – Air Operations, học viên có thể tiếp tục đăng ký chương trình VILAS Diploma in Logistics Services Management để lấy 2 chứng chỉ VILAS Diploma và FIATA Diploma in Freight Forwarding – Một tiêu chuẩn của Giao nhận vận tải Quốc tế Chuyên nghiệp của Liên đoàn các Hiệp hội Giao nhận vận tải Quốc tế FIATA (trên 150 quốc gia), có giá trị toàn cầu và vô thời hạn.
Đăng ký ngay!
Hãy điền thông tin vào Form đăng ký tư vấn. VILAS sẽ liên hệ với bạn trong thời gian sớm nhất!
[VILAS cam kết những thông tin cá nhân của bạn chỉ được sử dụng với mục đích tham khảo cho đội ngũ tư vấn có thể đưa đến cho bạn những thông tin phù hợp nhất]